Neopravujeme len defekty – ponúkame rôzne služby, ktoré sa týkajú údržby pneumatík a kolies. Naši technici vám pomôžu predĺžiť životnosť pneumatík a zlepšiť plynulosť jazdy.
Správny tlak vzduchu v pneumatikách
Pre svoju bezpečnosť sa vždy riadťe údajmi na nálepke výrobcu (väčšinou sa nachádza na stĺpiku medzi oknami na strane vodiča).
Mnoho moderných vozidiel je vybavených snímačmi tlaku v pneumatikách (Tire Monitoring System – TPMS). Elektronický systém informuje o nebezpečnej strate tlaku v pneumatikách. Systém TPMS varuje vodiča pomocou rôznych ukazovateľov, kontroliek alebo symbolov na palubnej doske.
Tlak v pneumatikách nahustených dusíkom je stabilnejší a viacej konzistentný. Je to preto, lebo molekuly dusíka sú na rozdiel od molekúl kyslíka väčšie a menej náchylné na zmeny teploty.
Vibrácie kolies
Vibrácie kolies môžu poškodiť diely riadenia a zavesenia, čo vedie k rýchlemu opotrebovaniu pneumatík alebo k nákladným mechanickým poškodeniam. Pneuservis Pneufol pracuje s moderným vybavením, ktoré dokáže vďaka perfektným diagnostickým schopnostiam presne identifikovať problém.
Dôvody vibrácie kolies:
- Nesprávne vyvážené kolesá
- Ohnutý ráfik
- Dynamická nerovnováha kolies
- Statická nerovnováha kolies
- Vrstva blata alebo snehu pod ráfikom
- Nesprávne nahustené pneumatiky
- Mechanické poškodenia kolies a nápravy
Niektoré materiály, ako napríklad nylon, ktorý je súčasťou guľového čapu a spojovacích tyčí je pri nesprávnom vyvážení kolies vystavený extrémnemu tlaku. Skúsený technik najskôr vizuálne skontroluje, či nie je jedno z kolies uvoľnené. Ak po vizuálnej kontrole nenájde žiadny problém, dôvod vibrácií určí pri jazdnej skúške. Naši technici vyvážia vaše kolesá a vyčistia ráfik od nečistôt, ktoré by mohli spôsobovať vibrácie kolies.
Vyvažovanie kolies
Pri vyvažovaní kolies skontrolujeme rozloženie hmotnosti pneumatík a rovnováhu kolies. Kolesá s pneumatikami vložíme do vyvažovacieho stroja, ktorý následne určí miesta, na ktoré je potrebné namontovať vyvažovacie závažie. Tieto stroje však dokážu diagnostikovať len niektoré problémy. Dynamickú nerovnováhu (pohyb kolesa zo strany na stranu počas rotácie) pridanie závažia nevyrieši, ale môže problém zamaskovať. Skúsený pracovník dokáže počas toho, ako sa koleso točí vo vyvažovacom stroji rozpoznať aj statickú, aj dynamickú nerovnováhu a následne odporučiť riešenie.
Labilné kolesá
V niektorých prípadoch môžu kolesá a pneumatiky prispieť k vibrovaniu. Dynamická nerovnováha (pohyb kolesa zo strany na stranu počas rotácie) môže spôsobiť poškodenie prirodzenej rotácie. Tento neobvyklý jav môže vodič pociťovať ako vibrácie. Pri statickej nerovnováhe sa koleso pohybuje neprirodzene okolo svojej osi otáčania (skúste si predstaviť vajce kotúľajúce sa dole kopcom). Takéto neprirodzené otáčanie vytvára vibrácie a nadmerný pohyb.
Nerovnomerne opotrebované a zdeformované pneumatiky
Povrch behúňa pneumatiky sa môže zdeformovať zablokovaním kolies pri brzdení alebo aj pridlhým parkovaním v tej istej polohe. Nové technológie vo vyvažovaní kolies dokážu presne rozpoznať pôvod deformácie kolies. Žiadne iné vybavenie toto nedokáže. Aby ste sa vyhli vibrovaniu, niektorí výrobcovia odporúčajú pred vyvážením zobrať vozidlo na skúšobnú jazdu, aby sa „zahrialo“.
Striedanie pneumatík
Striedanie pozície pneumatík je dôležitou súčasťou pravidelnej údržby vozidla. Striedaním pozície dosiahnete rovnomernejšie opotrebovanie všetkých pneumatík, čo vám z dlhodobého hľadiska ušetrí peniaze. Odporúčaný interval otáčania pneumatík nájdete v používateľskej príručke. Ak sa k nej nemôžete dostať, výrobcovia vozidiel odporúčajú rovnaký interval ako pri vymienaní oleja a filtru (každých 10 000-12 000 km alebo 6 mesiacov, podľa toho, čo príde skôr). Čím viac sa budete starať o striedanie a hustenie pneumatík, tým dlhšie vám vydržia.